17. Plate u javnom sektoru, platne usluge, menica i revizija javnog sektora

  

507. PRI­RUČ­NIK ZA PRI­ME­NU ZA­KO­NA O SI­STE­MU PLA­TA ZA­PO­SLE­NIH U JAV­NOM SEK­TO­RU - pr­vo iz­da­nje. Autor: Mr Želj­ko AL­BA­NE­ZE (For­mat A5, 200 stra­na, 2016.)          

Ce­na 1.000 din.

Za­kon o si­ste­mu pla­ta za­po­sle­nih u jav­nom sek­to­ru je ob­ja­vljen u "Slu­žbe­nom gla­sni­ku RS", broj 18 od 1.03.2016.go­di­ne, a pri­me­nju­je se po­čev od 1. ja­nu­a­ra 2017. go­di­ne, od­no­sno od 1. ja­nu­a­ra 2018. go­di­ne (na po­li­cij­ske slu­žbe­ni­ke, pro­fe­si­o­nal­ne pri­pad­ni­ke Voj­ske Sr­bi­je i za­po­sle­ne u or­ga­ni­ma u či­jem su de­lo­kru­gu bez­be­do­no­sni i oba­ve­štaj­ni po­slo­vi), iz­u­zev od­re­da­ba čla­na 10. i čl. 37-39. ovog za­ko­na ko­je se pri­me­nju­ju od stu­pa­nja na sna­gu ovog za­ko­na.

Ovaj no­vi Za­kon uvo­di red u si­stem pla­ta za­po­sle­nih u jav­nom sek­to­ru.

Ima­ju­ći u vi­du da se ra­di o NO­VOM Za­ko­nu ko­ji re­gu­li­šu iz­u­zet­no zna­čaj­nu oblast kao što su pla­te za­po­sle­nih, pri­re­di­li smo ovo NO­VO iz­da­nje ko­je sa­dr­ži: DE­TA­LJAN PRI­KAZ I PRAK­TIČ­NU PRI­ME­NU ZA­KO­NA O SI­STE­MU PLA­TA ZA­PO­SLE­NIH U JAV­NOM SEK­TO­RU ("Sl. gla­snik RS", broj 18/2016). Autor je, osim od­re­da­ba sa­mog Za­ko­na, pri­li­kom svog ra­da imao u vi­du i ko­men­ta­ri­sao od­go­va­ra­ju­će od­red­be URED­BE o ši­far­ni­ku rad­nih me­sta ("Sl. gla­snik RS", broj 12/2016), ZA­KO­NAo re­gi­stru za­po­sle­nih, iza­bra­nih, ime­no­va­nih, po­sta­vlje­nih i an­ga­žo­va­nih li­ca kod ko­ri­sni­ka jav­nih sred­sta­va ("Sl. gla­snik RS", br. 68/2015 i 79/2015 - is­prav­ka)kao i KA­TA­LO­GA ­rad­nih me­sta i zva­nja u jav­nom sek­to­ru (ko­ji je ob­ja­vljen na saj­tu nad­le­žnog mi­ni­star­stva). U pri­lo­gu iz­da­nja, a ra­di kom­plet­no­sti pro­pi­sa ko­ji re­gu­li­šu jav­ni sek­tor, dat je ZA­KON o na­či­nu od­re­đi­va­nja mak­si­mal­nog bro­ja za­po­sle­nih u jav­nom sek­to­ru ("Sl. gla­snik RS", broj 68/2015).

 

273. ME­NI­CA U NO­VOM PLAT­NOM SI­STE­MU - pr­vo iz­da­nje. Autor: Mom­či­lo TO­MIĆ, Kon­sul­tant za me­nič­na pra­va i oba­ve­ze (For­mat A5, 200 stra­na, 2003.)                                                         

Ce­na 900 din.

U knji­zi je te­ži­šte ob­ra­de ob­u­hva­ti­lo prak­tič­no ob­ja­šnja­va­nje pri­me­ne me­nič­nih pra­va, a na­ro­či­to: obez­be­đi­va­nja pla­ća­nja ro­be i uslu­ga me­ni­com, iz­mi­ri­va­nje oba­ve­za in­do­si­ra­njem me­ni­ce bez an­ga­žo­va­nja nov­ča­nih sred­sta­va, kre­di­ti­ra­nje na osno­vu po­kri­ća me­ni­com (da­va­nje kre­di­ta, ava­li­ra­nje i is­pla­ta, ak­cep­ti­ra­nje i is­pla­ta, eskon­to­va­nje i re­e­skon­to­va­nje - ku­po­vi­na i pro­da­ja me­ni­ca), na­pla­ta me­nič­nih po­tra­ži­va­nja i od osta­lih me­nič­nih pot­pi­sni­ka (in­do­sa­na­ta), po­di­za­nje pro­te­sta i pod­no­še­nje re­gre­snog zah­te­va kod nad­le­žnog su­da. U knji­zi su po­seb­no da­ta de­talj­na ob­ja­šnje­nja me­nič­nih pra­vi­la i me­nič­ni­hrad­nji pro­pi­sa­nih u za­ko­nu o me­ni­ci ko­ji se od­no­se na: me­nič­na na­če­la, sa­stoj­ke, vr­ste me­ni­ca, me­nič­ni aval (jem­stvo), pre­nos, in­do­si­ra­nje i ce­si­ja, ak­cep­ti­ra­nja i is­pla­ta, pro­test i re­gres me­nič­nih po­tra­ži­va­nja. U po­seb­nim po­gla­vlji­ma ob­ja­šnjen je na­čin prak­tič­ne pri­me­ne po­slo­va­nja me­ni­com, pri­me­nom no­ve teh­no­lo­gi­je u plat­nom pro­me­tu i teh­no­lo­gi­je pro­ce­ne is­prav­no­sti što će ko­ri­sno po­mo­ći svi­ma ko­ji na bi­lo ko­ji na­čin oba­vlja­ju po­slo­ve sa me­ni­com.

  

465. RE­VI­ZI­JA JAV­NOG SEK­TO­RA - dru­go iz­da­nje. Auto­ri: Prof.dr Lju­bi­ša STA­NO­JE­VIĆ i Mr. sci Zden­ka VI­DO­VIČ (For­mat B5, 440 stra­na, 2016.)

Ce­na 1.900 din.

Knji­ga Re­vi­zi­ja jav­nog sek­to­ra auto­ra Prof. dr Lju­bi­še Sta­no­je­vi­ća, li­cen­ci­ra­nog ovla­šće­nog re­vi­zo­ra i mr Zden­ke Vi­do­vič, ovla­šće­nog dr­žav­nog re­vi­zo­ra, ob­ra­đu­je do­men de­lo­va­nja re­vi­zo­ra u jav­nom sek­to­ru, kao jed­nog od su­štin­skih pred­u­slo­va uspe­šnog od­lu­či­va­nja u jav­nom sek­to­ru i upra­vlja­nja jav­nim sred­stvi­ma.

Knji­ga je struk­tu­ri­ra­na u šest de­lo­va, s pri­do­da­tim pi­ta­nji­ma za pro­ve­ru zna­nja, uklju­ču­ju­ći da­ti pred­go­vor, ko­ri­šće­nu li­te­ra­tu­ru, ab­strakt, li­stu ta­be­la i sli­ka.

U uvod­nom po­gla­vlju pri­ka­za­na je krat­ka isto­rij­ska re­tro­spek­ci­ja raz­vo­ja dr­žav­ne re­vi­zi­je u evrop­skim i na na­šim pro­sto­ri­ma a dat je i pri­kaz ba­zič­nih pro­ce­du­ra o re­vi­di­ra­nju u okru­že­nju jav­nog sek­to­ra.

U Pr­vom de­lu knji­ge ob­ra­đe­ne su prav­ne i stru­kov­ne osno­ve ko­je tre­ba da po­štu­je sva­ki re­vi­zor, ne­za­vi­sno od to­ga da li re­vi­di­ra su­bjekt pri­vat­nog ili jav­nog sek­to­ra. U ovom po­gla­vlju su ob­ja­šnje­ne i pre­zen­ti­ra­ne nad­le­žno­sti stan­dar­da i smer­ni­ca DRI u Re­pu­bli­ci Sr­bi­ji. Ovaj deo knji­ge uklju­ču­je poj­mov­no-de­fi­ni­cij­sko opre­de­lje­nje re­vi­zi­je jav­nog sek­to­ra, kao i njen zna­čaj i ulo­gu u eko­no­mi­ji jed­ne dr­ža­ve. De­talj­no su ana­li­zi­ra­ne i ob­ja­šnje­ne smer­ni­ce IN­TO­SAI stan­dar­da i pre­zen­ti­ran in­te­gral­ni pre­gled struk­tu­re oba­vlja­nja re­vi­zi­je jav­nog sek­to­ra. Na kra­ju ovog de­la dat je osvrt i pre­gled ko­dek­sa pro­fe­si­o­nal­ne eti­ke dr­žav­nih re­vi­zo­ra s po­seb­nim osvr­tom na Lim­sku de­kla­ra­ci­ju.

U Dru­gom de­lu knji­ge ob­ra­đe­ne su vr­ste re­vi­zi­ja jav­nog sek­to­ra, u for­mi uput­stva o pri­me­ni re­fe­rent­nih stan­dar­da u pro­ce­su re­vi­di­ra­nja.

U Tre­ćem de­lu knji­ge ob­ra­đen je pro­ces re­vi­di­ra­nja jav­nog sek­to­ra od pred­re­vi­zi­o­nog po­stup­ka, po­stup­ka pla­ni­ra­nja re­vi­zi­je, oba­vlja­nja po­stu­pa­ka re­vi­di­ra­nja do iz­ve­šta­va­nja i po­sle­re­vi­zi­o­nog po­stup­ka, što je od zna­ča­ja za po­sti­za­nje efe­ka­ta dr­žav­ne re­vi­zi­je.

U Če­tvr­tom de­lu de­talj­no je ob­ra­đe­na pro­ble­ma­ti­ka obla­sti re­vi­zi­je si­ste­ma ko­ri­sni­ka bu­džet­skih sred­sta­va, od bu­dže­ta Re­pu­bli­ka Sr­bi­je, do pri­vred­nih dru­šta­va i od­no­si se na po­zi­ci­o­ni­ra­nje funk­ci­je re­vi­zo­ra i nje­go­ve od­go­vor­no­sti.

Na­slov Pe­tog de­la - Teh­ni­ke re­vi­zi­je - od­no­si se na do­mi­nant­no do­ku­men­ta­ci­o­ni deo oba­vlja­nja re­vi­zi­je jav­nog sek­to­ra a na­gla­sak se sta­vlja na re­vi­zor­ske do­ka­ze, pro­gra­me i re­vi­zor­ski do­si­je.

U za­vr­šnom Še­stom de­lu, ob­ra­đe­na je ulo­ga dr­žav­ne re­vi­zi­je u spre­ča­va­nju i ot­kri­va­nju pre­va­re i ko­rup­ci­je. Po­seb­no je ob­ja­šnje­na pro­ble­ma­ti­ka pro­ce­ne ri­zi­ka i re­ak­ci­ja re­vi­zo­ra na utvr­đe­ni ri­zik, kao i na po­stup­ke is­tra­ge i im­ple­men­ta­ci­je pre­ven­tiv­nih me­ra za spre­ča­va­nje ko­rup­ci­je i iz­ve­šta­va­nje o na­la­zi­ma.

Knji­ga je re­zul­tat ra­da dvo­je rav­no­prav­nih auto­ra i te­me­lji se na ma­te­ri­ja­lu ko­ji je ko­ri­šćen za obu­ku kan­di­da­ta za sti­ca­nje zva­nja dr­žav­ni i ovla­šće­ni dr­žav­ni re­vi­zor pri DRI Sr­bi­je. Knji­ga je pre­vas­hod­no na­me­nje­na bu­du­ćim kan­di­da­ti­ma za dr­žav­nu re­vi­zi­ju, ko­ji su se opre­de­li­li za ba­vlje­nje ovom stru­kom, kao i ši­roj jav­no­sti ko­ja je za­in­te­re­so­va­na za ovu oblast. Ta­ko­đe, na­da­mo se da će ova knji­ga bi­ti od ko­ri­sti i stu­den­ti­ma na uni­ver­zi­te­ti­ma i fa­kul­te­ti­ma na ko­ji­ma se iz­u­ča­va pro­ble­ma­ti­ka re­vi­zi­je.

Auto­ri ove knji­ge po­seb­no za­hva­lju­ju Dr­žav­noj re­vi­zor­skoj in­sti­tu­ci­ji Sr­bi­je ko­ja im je uka­za­la po­ve­re­nje da kao čla­no­vi Ko­mi­si­je za sti­ca­nje zva­nja dr­žav­ni i ovla­šće­ni dr­žav­ni re­vi­zo­ri bu­du tvor­ci pr­ve ge­ne­ra­ci­je dr­žav­nih i ovla­šće­nih dr­žav­nih re­vi­zo­ra, či­me su da­ti stru­kov­ni te­me­lji za da­lji raz­voj ove na­da­sve va­žne in­sti­tu­ci­je.

 

  

 

 

POVRATAK NA SADRŽAJ